پناهگاه کلکچال(پاک سازی مسیر) ‘برنامه ۷۶’ 

با نام خالق زمین پاک

زمین، تنها خانه من است. نه! زمین، خانه ماست. در آن زاده می شویم و در آن می میریم.ای زمینیان! بشنوید صدای زمین را. صدای زمین، صدای وجدان ماست که نسل های آینده آن را از حلقوم انسان های پاک، فریاد می زنند. ای انسان ها! زمین بستر شماست. زمین پناهگاه شماست. زمین با همه نعمت های پیدا و ناپیدایش، برای شماست. در زمین پاک، پاک زیست کنید. 

مسألـه آلودگی زمین یکـی از مسائل عمده محیط زیست و دغدغه عمده ای برای دست اندرکاران محیط زیست در سراسر جهان است. مسأله میزان تولید زباله در سراسر جهان و یافتن محل دفن صحیح و بهداشتی آن از مسائل مهم بخصوص در کشورهای کوچک و در حال توسعه است.روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می شود که نباید سیاره خود "زمین" را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.به همین مناسبت و با توجه به برنامه صعود به قله سول در این تاریخ، یک هفته زودتر به پیشواز روز زمین پاک رفتیم تا سهمی در این روز داشته باشیم.

download

موضوع برنامه :
پناهگاه کلکچال (پاک سازی مسیر )

زمان برنامه :
۲۷ فروردین ۱۳۹۵

ساعت شروع برنامه :
ساعت ۷ صبح ورودی پارک جمشیدیه

مسیر رفت :
پارک جمشیدیه – مسیر صعود به پناهگاه کلکچال

مسیر فرود :
بازگشت از مسیر رفت

هزینه برنامه :
رایگان

مهلت ثبت نام :
تا پایان چهارشنبه ۲۵ فروردین ۹۵

سطح برنامه :

3 برای مشاهده توضیحات مربوط به سطح بندی برنامه ها، بر روی آیکن مربوطه کلیک نمایید.

لوازم مورد نیاز: 
کفش کوهنوردی ساقدار، لباس گرم، لباس بارانی یا بادگیر، دستکش، کلاه، زیرانداز، باتوم، تنقلات (خرمای خشک، خشکبار، آب نبات و … )، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، آب آشامیدنی ( حداقل ۱/۵ لیتر )، صبحانه ، یک وعده ناهار در صورت لزوم، بیمه ورزشی

توضیحات:
دستکش و کیسه زباله از طرف گروه در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت.
برای ارتباط با مسئولین گروه کوهنوردی ام اس سنتر می توانید با شماره ۰۹۳۶۵۲۳۶۶۰۰ در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ تماس حاصل فرمایید.( لطفا فقط تماس بگیرید) ، همچنین از طریق اکانت تلگرام @mshiking_admin پاسخگوی شما خواهیم بود.
حتما قوانین و مقررات گروه را مطالعه و بعد از قبول آن در برنامه شرکت نمایید.
در صورت تمایل برای حضور در برنامه، لطفا فرم انتهای صفحه را تکمیل نمایید.

تکمیل فیلدهایی که با * مشخص شده اند، ضروری می باشد.
  1. سامان گفت:

    واقعا حجم زیادی از زباله از بنر های سازمانهای مختلف بگیر تا کپسول گاز و شیشه و پلاستیک و کفش پاره تو دامنه ها وجود داشت درسته راه اصلی کلکچال قابل تحمل بود اما تو دامنه ها واقعا اوضاع متفاوت بود امیدوارم جمع کردن زباله از طبیعت و مرتب کردن پناهگاهها و همینطور نچیدن گیاهان وحشی حداقل بین کوهنوردان یک فرهنگ بشه هر سال تو روزهای اول بهار هجوم سبزی چینها برای چیدن سبزیهای وحشی به کوهستان باعث میشه دیگه تو اون مناطق سبزی هم رشد نکنه واقعا که انسان چقدر خودخواهه

    • hamid گفت:

      درسته .
      هممون هم میگیم وضع بده و مردم رعایت نمیکنن . ولی واقعا چقدر اطلاع رسانی میشه برای همچین کارهایی ؟
      واقعا نمیخوام کار گروه رو بلد کنم ، چون قطعا اولین نفر نبودیم و انشالا آخرین نفر هم نباشیم ولی دیروز دیدیم که چند نفر استقبال کردن و با گروه همراه شدن و کیسه به دست به پاکسازی پرداختن.
      هنوزم مردمان بزرگی داریم ولی نظر من اینه که سردرگمیم. نیاز داریم یکی جلو بره که راه رو بلد باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*