صعود به قله پلنگچال ‘برنامه ۶۲’

به نام خدا

قله پلنگ چال در امتداد غربی رشته کوههای شمال تهران قرارداشته و یکی از دوردست ترین قله های این رشته است. برای رسیدن به آن می بایست از ابتدای مسیر که درکه می باشد (میدان درکه در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد(  تا قله مسافتی حدود ۱۲ کیلومتر را پیمود . مسیرهای متعددی برای رسیدن به قله وجود دارد لیکن از اواسط اردیبهشت ماه می توان از انتهای دره درکه و پس از عبور از غرب پناهگاه و محل الحاق دو رود ( دوآب ) از دره ای که به سمت غرب منحرف می شود به یالی دست یافت که مستقیماً شما را به قله می رساند . به دلیل بهمن گیر بودن منطقه و وجود برفچال های فراوان این مسیر برای زمستان مناسب نیست و بهتر است در زمستان از روی خط الراس به قله رسید .پناهگاه پلنگ‌چال یکی از پناهگاه‌های کوهنوردی در مسیر صعود به قله توچال واقع در کوهستان البرز در قسمت مشرف بر شهر تهران است.این پناهگاه در ارتفاع ۲۵۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و مسیر آن ازدرکه است. این پناهگاه دارای خوابگاهی به ظرفیت ۷۰ نفر است. مدت زمان حرکت از میدان درکه تا رسیدن به پناهگاه پلنگ‌چال در تابستان، ۲ تا دو ساعت و نیم است.سرتاسر مسیر تا پناهگاه از داخل درهٔ زیبای پلنگ‌چال و از کنار رودخانه می‌گذرد و یکی از زیباترین مسیرهای صعود به ارتفاعات شمال تهران است. از پلنگ‌چال علاوه بر توچال، مسیرهایی به امامزاده داوود، قله شاه‌نشین و ایستگاه پنجم تله‌کابین توچال وجود دارند.  محلی که در حال حاضر پناهگاه پلنگ‌چال قرار دارد و پیرامون آن را کوه‌ها دربرگرفته‌اند و حالت چاله مانندی به آن داده‌اند که در زمان‌های نه‌چندان دور کنام پلنگان بوده‌است.

palang

موضوع برنامه :
صعود به قله پلنگچال

زمان برنامه :
۲۴ مهر ۱۳۹۴

ساعت شروع برنامه :
جمعه ۲۴ مهر ماه حدود ساعت ۶ صبح، درکه (محل و زمان دقیق شروع برنامه از طریق sms ارسال خواهد شد)

مسیر صعود :
میدان درکه- پناهگاه پلنگچال- قله پلنگچال

مسیر فرود :
بازگشت از مسیر صعود

سطح برنامه :

4 برای مشاهده توضیحات مربوط به سطح بندی برنامه ها، بر روی آیکن مربوطه کلیک نمایید.

لوازم مورد نیاز: 
کفش کوهنوردی، لباس گرم و مناسب، لباس بارانی، دستکش، کلاه، هدلایت، زیرانداز، باتوم، تنقلات ( خرمای خشک، خشکبار، آب نبات و … )، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، آب آشامیدنی ( حداقل ۱ لیتر )، صبحانه و ناهار(برای یک وعده)

توضیحات:
داشتن بیمه ورزشی و باتوم در این برنامه الزامی است.
برای ارتباط با مسئولین برنامه می توانید با شماره ۰۹۳۶۵۲۳۶۶۰۰ در روزهای یکشنبه و سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ تماس حاصل فرمایید.( لطفا فقط تماس بگیرید)
شرکت در برنامه تا پناهگاه پلنگچال برای تمام اعضا آزاد است و ادامه ی مسیر از پناهگاه پلنگچال تا قله برای اعضا با صلاحدید سرپرست امکان پذیر می باشد.
حتما قوانین و مقررات گروه را مطالعه و بعد از قبول آن در برنامه شرکت نمایید.
این برنامه، پیش برنامه صعود به قله شیرکوه می باشد.
در صورت تمایل برای حضور در برنامه، لطفا فرم انتهای صفحه را تکمیل نمایید.

تکمیل فیلدهایی که با * مشخص شده اند، ضروری می باشد.
  1. سجّاد گفت:

    به نام خدا

    سلام

    ان شاء الله هستم

  2. سامان گفت:

    برنامه خیلی خوبی بود و به نظرم دوستان همنورد رو بیشتر به هم نزدیک کرد و خیلی صمیمی تر شدیم مخصوصا ما که تازه به جمع گروه اضافه شدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*